2015-10-09 11:53:22

Čitaju li šestaši e-lektire - Istraživanje o poznavanju i korištenju e-lektire (I)

Cilj ankete je utvrditi stavove i navike učenika prema e-knjigama s naglaskom na lektirna djela. Učenici 6. razr. osnovnih škola RH sudjelovat će u istraživanju. Ispunjavanje ankete u našoj školi organizirano je 18.9. i 21.9.2015.

Učenici navedene dobi (6. razr.) odabrani su jer se pretpostavlja da se već dobro služe novim medijima, da su već svladali tehniku i brzinu čitanja.

Na Internet-stranicama naše škole http://os-mikleus.skole.hr/skola/knjiznica/lektira imamo već od 2012. god. objavljene upute kako doći do određenog broja lektirnih naslova na web-u...


Stranice eLektire stalno će se nadopunjavati novim sadržajima, kako knjigama hrvatskih i stranih autora, tako i multimedijskim sadržajima kao što su slike, zvučni zapisi i video. Direktna poveznica je: http://lektire.skole.hr/

Uloga je školske knjižnice poticati čitanje na bilo kojem mediju, stoga će dobiveni podaci iz ankete pomoći u utvrđivanju mogućih nedostataka.

Od ukupno 11 učenika 6. razr. OŠ Mikleuš sudjelovalo je njih 10 u ispunjavanju anketnih pitanja. Dobivene rezultate prikupljenih anketa bit će predstavljene na 6. Okruglom stolu za školske knjižničare u Karlovcu te na ostalim relevantnim skupovima i medijima.

Slijede rezultati provedene ankete u OŠ Mikleuš:

Odaberi spol
Ž: 4
M: 6

Gdje živiš?
selo: 9 (3 učenice; 6 učenika)
grad: 1 (1 učenica)

Tvoja županija je…
Virovitička-podravska županija: 10

Obrazovanje roditelja
završena osnovna škola: 5 (2 učenice; 3 učenika)
završena srednja škola: 2  (1 učenica; 1 učenik)
završen fakultet: 3 (1 učenica; 2 učenik)

Koje uređaje koristiš kod kuće?
računalo: 8 (3 učenice; 5 učenika)
mobitel: 7 (4 učenice; 3 učenika)
smartphone: 3 (1 učenica; 2 učenika)
tablet ili neki drugi e-čitač: 4 (1 učenica; 3 učenika)
plazma TV: 5 (3 učenice; 2 učenika)

S kojim se od tih uređaja najčešće spajaš na Internet?
računalo: 9 (3 učenice; 6 učenika)
mobitel: 7 (4 učenice; 3 učenika)
smartphone: 3 (1 učenica; 2 učenika)

Koliko vremena provodiš na internetu?
sat vremena dnevno: 4 (2 učenice; 2 učenika)
ostalo: manje od 1 sata dnevno: 1 (1 učenica; 0 učenika)
ostalo: manje od 20 min dnevno: 1 (1 učenica; 0 učenika)
ostalo: 3 sata dnevno: 1 (0 učenica; 1 učenik)
ostalo: 1 sat dnevno: 1 (0 učenica; 1 učenik)
ostalo: izm. 2 i 3 sata dnevno: 1 (0 učenica; 1 učenik)
izm. 3 i 4 sata tjedno: 1 (0 učenica; 1 učenik)

Što najčešće radiš na internetu?
društvene mreže: 3 (2 učenice; 1 učenik)
dopisivanje [e-mail, massenger, chat…]: 3 (2 učenice; 1 učenik)
traženje informacija: 2 (1 učenica; 1 učenik)
gledanje videa: 6 (3 učenice; 3 učenika)
igranje: 6 (1 učenica; 5 učenika)
čitanje portala: 2 (1 učenica; 1 učenik)

Koliko sati dnevno/tjedno provedeš radeći te radnje?
sat vremena dnevno: 7 (4 učenice; 3 učenika)
izm. 3 i 4 sata dnevno: 1 (0 učenica; 1 učenik)
više od pet sati dnevno: 1 (0 učenica; 1 učenik)
izm. 3 i 4 sata tjedno: 1 (0 učenica; 1 učenik)

Voliš li čitati?
da: 6 (1 učenica; 5 učenika)
ne: 4 (3 učenice; 1 učenik)

Smatraš li da je čitanje važno?
da: 10 (4 učenice; 6 učenika)
ne: 0

Član si:
školske knjižnice: 10 (4 učenice; 6 učenika)
gradske knjižnice: 0
i školske i gradske knjižnice: 0

Koliko često odlaziš u školsku knjižnicu?
svaki dan: 5 (1 učenica; 4 učenika)
jednom tjedno: 4 (2 učenice; 2 učenika)
jednom mjesečno: 1 (1 učenica; 0 učenika)

Koliko često odlaziš u gradsku knjižnicu?
svaki dan: 1 (0 učenice; 1 učenik)
rjeđe od jednom mjesečno: 9 (4 učenice, 5 učenika)

Čitaš li lektiru?
da: 10 (4 učenice; 6 učenika)
ne: 0

Prepisuješ li lektiru (kratki sadržaj i sl.)?
da: 2 (0 učenice; 2 učenika)
ne: 8 (4 učenice; 4 učenika)

Što je e-knjiga?
tiskana knjiga u elektroničkom obliku: 2 (0 učenice; 2 učenika)
knjiga koju čitamo preko ekrana računala/mobitela/tableta: 8 (4 učenice; 4 učenika)

Od koga si saznao da postoje e-knjige:
knjižničar: 5 (1 učenica; 4 učenika)
učitelj: 1 (0 učenice;  1 učenik)
roditelj: 3 (2 učenice; 1 učenik)
prijatelj: 1 (0 učenice;  1 učenik)
sam: 3 (1 učenica; 2 učenika)

Jesi li čitao e-knjigu?
da: 2 (1 učenica; 1 učenik)
ne: 8 (3 učenice; 5 učenika)

Ako da, gdje si je pronašao?
školska knjižnica: 1 (0 učenica; 1 učenik)
prijatelj: 1 (1 učenica; 0 učenika)
ostalo: na internetu: 1 učenica

Po tvom mišljenju, što su prednosti e-lektire?
ne moram ih posuđivati u knjižnici: 8 (4 učenice; 4 učenika)
uvijek imam svoj primjerak 2 (1 učenica; 1 učenik)
nisu oštećene (ne nedostaju stranice, čiste su itd.): 4 (2 učenice; 2 učenika)
štedi se na papiru jer ih se ne treba tiskati (ekološke su): 3 (0 učenice; 3 učenika)
lakše pretraživanje teksta: 4 (3 učenice; 1 učenik)
moguće povećati slova: 4 (3 učenice; 1 učenik)
brzo kretanje kroz tekst uz pomoć poveznica: 0
brzo kopiranje teksta: 1 (1 učenica; 0 učenika)
bilježenje napomena i označavanje teksta: 1 (1 učenica; 0 učenika)
jednostavnije rukovanje, zauzimaju manje mjesta: 6 (4 učenice; 2 učenika)

Po tvom mišljenu, što su mane e-knjige?
čitanje preko zaslona računala/mobitela/tableta je zamorno: 5 (2 učenice; 3 učenika)
teže se koncentriram na sadržaj: 2 (1 učenica; 1 učenik)
potreban je odgovarajući program za čitanje e-knjige (inače nije čitljiva): 4 (1 učenica; 3 učenika)
njihova nabava mi je preskupa: 0

Jesi li čitao lektirno djelo u e-obliku?
da: 6 (2 učenice; 4 učenika)
ne: 4 (2 učenice; 2 učenika)

Jesi li čitao neko drugo djelo (koje nije na popisu lektire) u e-obliku?
da: 2 (1 učenica, 1 učenik)
ne: 8 (3 učenice; 5 učenika)

Bi li radije za lektiru čitao:
tiskanu knjigu: 5 (1 učenica; 4 učenika)
e-lektiru? 5 (3 učenice; 2 učenika)

Bi li te e-lektira bolje potaknula da čitaš obaveznu lektiru?
da: 5 (1 učenica; 4 učenika)
ne: 5 (3 učenice; 2 učenika)
 


Osnovna škola Mikleuš