preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mikleuš

Login
Kalendar
« Kolovoz 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Anketa
I najbolji predmet u školi je...












CarNet novosti
 

Kako učiti?

Za početak kratke, opće upute za uspješno učenje:

a.) Počni s učenjem tek 30 do 90 minuta NAKON obroka.

b.) Nemoj učiti pola sata prije odlaska na spavanje.

c.) U komadu uči 30 do 40 minuta, ne duže bez pauze.

d.) U VRIJEME PAUZE makni se od mjesta na kojem učiš (npr. ako je to soba, iziđi u kuhinju ili dvorište) i nemoj razmišljati o učenju, već o nečem sasvim drugom.

 

A sad opširnije o uspješnom učenju:

 

Čitajte, pogledajte video-zapise i primijenite! Korisno je!


1. Kada učiti?

 

Ovo je jedno od najkritičnijih pitanja. Točan odgovor svakako NE GLASI ujutro, popodne ili navečer. Stoga je odlično pravilo da učiš onda kada si odmoran/na i dobre volje! Naravno, sad ćeš možda reći da nikada nisi odmoran/na kad se radi o knjizi ili pretraživanju interneta za školske svrhe (npr. enciklopedijske članke online), već te upravo tada satre umor, ali i sam/a znaš da moraš, jer: NE UČIMO ZA ŠKOLU I UČITELJE, NEGO ZA SEBE, ZA SVOJ ŽIVOT, DA SE ŠTO BOLJE SNAĐEMO U ŽIVOTU! Izaberi za učenje neko vrijeme u tijeku dana koje tebi najbolje odgovara...!

 

2. Gdje učiti?

 

Učiti možeš na mnogim mjestima, ovisi o tvojoj koncentraciji. Može to biti u knjižnici, u svojoj sobi, kod prijatelja…Dakle, bitno je da tijekom učenja nemaš mnogo stvari koje ti odvlače pozornost. TV je svakako out, a lagana, tiha glazba u pozadini dolazi u obzir ako ti odgovara i ne ometa nikog drugog.

 

3. Kako učiti?


Jedna od najraširenijih i najboljih metoda učenja je - pregled, pitanja, čitanje, ponavljanje i preispitivanje ili takozvana ČPČPP metoda:

 

(1) Pregled znači bacanje letimičnog pogleda (tj. dobiti jedan pregled) na lekciju (odn. knjigu) koju učiš - uoče se neke riječi iz teksta, grafikoni, fotografije i slično.

 

(2) Potom si sam/a postavi pitanja u vezi s onim što si pregledom vidio/la. Pitaj se koji je dio štiva bitan. Dobra su tzv. policijska pitanja: Tko?, Kako?, Gdje?, Što?, Kada?, Zašto? Također se prisjeti onoga što si čuo na satu čitajući bilješke koje si tamo uhvatio. Pitanjima ćeš povezivati stvari i tako lakše pamtiti.

 

(3) Sljedeći korak je svjesno čitanje lekcije. SVJESNO ČITANJE ZNAČI DA BAŠ SVAKU RIJEČ, ODN. REČENICU, IZ TEKSTA RAZUMIJEŠ! Ako lekcija/knjiga ima mnogo nepoznatih riječi, a nema pojmovnik ili objašnjena nepoznatih riječi na rubu stranice (takozvane marginale) MORAŠ čitati uz pomoć odgovarajućeg rječnika (npr. Rječnik stranih riječi ili jedan stručni rječnik ili Rječnik hrvatskog jezika. Ima nešto i na internetu: vidi poveznicu 'internetske enciklopedije' na stranicama naše škole, odn. naše školske knjižnice). Pazi: ponekad jedna ista riječ ima dva ili čak više značenja! (Npr. 'kosa': kosa na glavi i kosa za košenje trave.) Takve riječi nazivamo homonimom.

Za svjesno čitanje lekcije ne preporučuje se čitanje naglas niti tako da ti se usne pomiču, već koncentrirano čitanje u sebi. Ako knjiga nije posuđena, nego tvoje vlasništvo: podcrtaj ono što treba zapamtiti (preporučuje se korištenje markera s kojim se tekst jednostavno ističe), odnosno podcrtaj ono što je novo, ali ne ono što već znaš. Ponekad makni pogled s knjige i pokušaj ponoviti ono čega se sjećaš.

Koristi jednu drvenu ili tvrđu stolicu na kojoj sjediš tijekom učenja. Učinkovito učenje je rad, nije odmor. (S punim stomakom i u komotnoj fotelji nerado se uči.)

Sami sebe uvijek ponovno podsjetite na to da želite razumijeti i zapamtiti pročitano!
 

(4) Pamtiti pročitano vlastitim riječima. To nije lako, ali što više riječi poznaješ i znaš odgovarajuće koristiti (usporedi prethodno pod 3), što lakše ćeš pročitano razumjeti i pamtiti! Probaj sve ono što si pročitao/la i zapamtio/la prepričati svojim riječima. Nastoji povezivati ono što si u novoj lekciji ili poglavlju pročitao/la s onim što već znaš. To je provjera što si i koliko naučio/la!

 

(5) P = Ponavljanje zapamćenog nakon nekoliko sati ili nekoliko dana.

Tu ti markerom isticane ili podcrtane rečenice i vlastite bilješke koje si tijekom svjesnog čitanja samostalno/na zabilježio/la (npr. tvoje bilješke nepoznatih riječi koje si našao/la i sebi samostalno protumačio/la znatno mogu olakšati posao pamćenja, vidi i pod 3).

Razmjerno dobro sredstvo protiv zaboravljanja je ponavljati gradivo u određenim vremenskim razmacima, 2, 8 i 30 dana. Ova podjela je bitna. Nema svrhe pretjeranim štrebanjem u jednom trenutku pokušavati iznuditi uspjeh.
 

Mnogi su se učenici korištenjem ČPČPP metode osvjedočili da je mnogo jednostavnija nego što su mislili.
 

Još dvije manje-više poznate metode ponavljanja:

Što se tiče npr. pamćenja formule iz matematike, fizike ili kemije, ima -  osim ''klasične'' ČPČPP- metode i jedna ''vizualna'' metoda ponavljanja: uzmi jedan (ili više) velikih papira/hamer-papira (da budu neki veći ili veliki poster-formati/plakati), onda napiši dobro vidljivo debelim flomasterom formulu na plakat i objesi plakat tamo gdje ga često vidiš, tamo gdje ga uopće ne možeš izbjeći, npr. u svojoj sobi, u hodniku itd.

Jedna ''zvučna'' metoda pamćenja - pogotovo kad moraš veliku količinu podataka zapamtiti: nakon svjesnog čitanja i učenja snimi glasno čitajući vokabule i/ili podatke koje trebaš zapamtiti na mobitel, USB-stick ili CD ili audio-kasetu! Sad čitaj glasno i istovremeno snimi sebe što čitaš i to više puta zaredom ponovi! Nakon što si završio/la sa snimanjem, ubaci uređaj u svoj player (više puta na dan, ne turbo glasno, tako da ne ometaš nikoga drugog) tj. pusti da se snimke ''vrtu i vrtu'', npr. dok se odmaraš na kauču ili dok spremaš sobu ili promatraš prirodu itd.

Navedene dvije metode ''vizualna'' (plakati…) i ''zvučna'' (snimanje…) mogu uz  ČPČPP-metodu biti pomoć za ponavljanje i memoriranje.

Ponavljanje je majka učenja!


Pronađite za temu i ovu knjigu
u vašoj školskoj knjižnici!

Video-zapisi:

 

Gore citirani tekstovi su iz sljedećih izvora:

Glas Slavonije, str. 18, ponedeljak 29.8.2011.;

http://www.srednja.hr/Zbornica/Nastava/CPCPP-metodom-ucenja-do-najboljih-ocjena

Citirane tekstove dopunio: Dinko Vekić

Lektorat: Marica Kesić

preskoči na navigaciju